الإثنين 8 مارس 2021 07:51 صـ
الجارديان المصرية

رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحرير عبد النبى عبد الستار

وجوه و احداث

ريهام سعيد تكشف عن سرقة حسابها على “الواتساب”

الإعلامية ريهام سعيد
الإعلامية ريهام سعيد

كشفت الإعلامية المصرية ريهام سعيد، عن تعرض تطبيق الواتساب الخاص بها للاختراق، مؤكدة أنها ليست هي من تقوم بالرد أو إرسال رسائل لأي شخص.
وكتبت ريهام عبر حسابها الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير “انستجرام”:”الواتساب بتاعى اتعمله هاكنج، مش انا اللى برسل أو برد من إمبارح”.
وعلقت ريهام قائلة:” ده المفروض عشان تلبسيني قضيه ؟ ده انتي غلبانه اوي يا بنتي روحي انتحري بكميه الشر الي جواكي دي” .
وتسآل العديد من المتابعين بماذا تقصد بكلامها، لتعود وتكتب:”اتعمل الاكونت بتاعي الواتس اب هاكنج من امبارح و سيتم اثباته في مباحث الانترنت حالا مش هاينفع تضريني برضوا و باذن الله انا الي هاخد حقي منك اصل الافترا وحش”.
وكانت ريهام سعيد قد تعرضت مؤخرا لأزمة بعد حلقتها عن صيد الثعالب، وقد انتهت الأزمة باعتذارها للمشاهدين عن هذه الحلقة، والتي نالت بسببها انتقادات شديدة، تسببت في وقف برنامجها “صبايا الخير” والتحقيق معها.
وقالت ريهام خلال برنامجها “صبايا الخير”:”أنا أكيد مش راجعة بعد سنة عشان أعمل مشاكل، ولا أقدم حاجة مستفزة، رسالتي أقدم كل ما هو مفيد، ونيتي نفيد الناس وكل ما هو ممتع ومفيد في نفس الوقت”.
وتابعت:”من كل قلبي بعتذر وأرجو أن تقبله اعتذاري مش عشان البرنامج ميقفش، لكن تاني يوم طلعت على صفحاتي واعتذرت لأن حسيت أن في ناس اتضايقت، ومن كل قلبي أوجه الشكر للمجلس الأعلى للإعلام وعلى رأسه كرم جبر، لأني استفدت من التحقيق، وقالي لازم تخلي بالك من كل الفئات من كل أنواع التفكير متتصرفيش بقناعة شخصية بس”.
واختتمت حديثها قائلة:” أنا نيتي كانت سليمة، ولا عايزة أذيع فيديوهات، احنا معملناش حلقة عن حيوان بنعذبه، تفتكره أنا لو بالغباء ده ولو ست وحشة أجيب حيوان أعذبه على الشاشة عشان أكسب مشاهدة، ده انا لو مش رحيمة همثل أني رحيمة”.